Tuesday, March 8, 2011

Recenzija: PAS "Pure energy output sessions" CD



PAS (Post abortion stress)  "Pure Energy Output Sessions" CD
Pas records
 parašė Tobias Faar
            Garsas yra tam tikra terpė, kurioje reiškiasi instrumentai, daiktai bei žmonės. Vienas iš tokių muzikinių daiktų pakliuvo man į rankas, kuris kupinas įvairių garso fragmentų iš skirtingų daiktų, kurie gali ir sugeba skleisti triukšmą. Triukšmas šiuo atveju yra daugiau releatyvus.
            Taigi, PAS – ,,Pure Energy Output Sessions” albumas. Pirminis susidūrimas su albumu, jei tai yra fiziniame formate išleistas darbas, o taip ir yra, albumą pradedame tyrinėti jį čiupinėdami ir apžiūrėdami jo viršelio struktūrą. Šis mano akiai mielas reikaliukas yra gan svarbus. Kaip ir realybėje norėdami suvokti daiktus esančius aplink mus, mes juos uodžiame, liečiame, matome, girdime. PAS albumas patraukia akį savo popieriniu įpakavimu, kurį malonu liesti, smagu, kad vis daugiau ir įvairių atlikėjų kompaktinius diskus pateikia popierinėse pakuotėse, tai suteikia tam tikro šilto jausmo. Popierius kaip žmogaus oda. Sušlapęs priglunda, kietoje savo konsistencijoje jis plevena lyg vėjo apgaubiamas. Albumo viršelis padabintas atlikėjų asmeninėmis nuotraukomis, kas manau yra kaip savęs pateikimas klausytojams. Šiuo aspektu vengiama vaizdų, kurie sukeltų asociacijas siūlomai išgirsti muzikai. Albumas išties daugiau primena reprezentaciją, nors tai PAS kolektyvo aštuntasis albumas.
            Albume pateikiama 17 individualių kūrinių. Įdomu tai, jog klausant kiekvieną iš kūrinių, jais sukuriama bendra albumo visuma, ir nesvarbu ar klausai penktąjį kūrinį ar pirmąjį. Jie sudaro tą visumą ir sujungia
skirtingus garsus į vieną, tačiau jei analizuotume albumą pagal jame pateiktus kūrinių pavadinimus, pastebėtume, jog iš tos bendros muzikinės visumos, per tris ar keturias minutes galime nukeliauti į savo vidinį pasaulį, kuriame atrastume tam tikrus reiškinius. Kolektyvo PAS kūrybos esmė tiek šiame albume, tiek kituose albumuose matoma lyg tradicija garsu sujungti du reiškinius: emocijas ir žmogų. Žmogaus vaidmuo šiuo atveju yra tarsi objekto, kuris skleidžia vieną ar kitą garsą, emocijos yra tarsi plotmė, kurioje garsas sugeba išsidėstyti. Kūrinyje ,,Travel Into” netgi aptinkami meditatyvūs garsai, kurie žmogų kaip objektą nukelia į emocinės plotmės gilumas tolesnėms paieškoms. Trumpiau tariant,  šis ,,grynos/gyvos energijos/jėgos” albumas yra lyg mediumas sėdintis prieš kiekvieną iš mūsų ir bandantis mums suteikti tam tikros trancendencijos.
            Bendrąją prasme kalbant apie garsines išraiškas, matomas itin ryškus abstraktaus garso naudojimo principas. Jei ambient ar eksperimentinėje elektronikoje naudojamas keturiomis struktūromis sukompiliuotas garsas, tai šiame albume girdimos dvejos struktūros - pagrindinis garsas, ir garsas palydintis klausytoją į kūrinio pabaigą. Albume sutinkama daug elektroakustinių, kurie albumui prideda gyvasties ir emocijos. Tai dvipusiškas albumas savo muzikine prasme – jį galima tiesiog klausyti, ir jį galima klausyti įdėmiau lyg medituojant. Tai yra garso darbas, kurį sudaro kūriniai turintys skirtingas abstrakčios muzikos asociacijas. Skirtumas toks, jog tose abstrakcijose veikia ne kompiuteriniai garsai, o instrumentiniai garsai.
            Reziumė – albumas “Pure Energy Output Sessions” kaip dvilypis objektas gali pateikti tam tikrų asociacijų su išgyvenamomis ir esamomis emocijomis, nes kolektyvo esmė būtent ir yra kurti ir parodyti žmogaus emocijas garse. Kitu kampu žvelgiant į šį albumą, galima pasakyti, kad tai albumas, kuris supažindina su abstrakčios elektronikos muzikos rūšimi. Vadinasi tai yra ir šviečiamojo pobūdžio garso darbas.

Ištraukos čia, įsigyti galite tiesiogiai iš manęs bei renginio Ritual :: Vilnius ir Ritual :: Klaipėda metu


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.