Klausimai: Arma
Ne vienas esame girdėję daugybę tavo grupių / projektų (sveikinu, su tokių hyper
kurybiškumu, beje). Neprašysime tavęs jų visų išvardinti, nebent pats
tam neatsispirtum. Koncentruokimės ties Vidine Ramybe, na ir dar Seagull
Overseas. Papasakok kaip gimė šie projektai ir kaip evoliucionavo.
Pirmiau buvo Seagull Overseas.
Prasidėjo nuo tam tikrų eksperimentų su garsais grynai iš smalsumo, nes
labai norėjos kažką tokio keisto pagimdyti. Vėliau pastebėjau, kad
garsą galima padaryti ne tik idomiu, bet ir maloniu klausyti. Nelabai
daug dark ambient ir panašios muzikos žinojau, didžiulę įtaką darė Silent Hill žaidimo kompozitorius Akira Yamaoka
su savo kurtu žaidimo garso takeliu. Pagalvojau, kad būtų šaunu
padaryti kažką panašaus, taigi pradėjau mėginti. Pirmieji bandymai buvo
nelabai kokie, dabar jų gėdijuosi, tačiau tada man tai buvo didžiausi
atsiveriantys klodai, vis daugiau mėgindamas supratau, kokios plačios
galimybės. Pirmus SO įrašus
padariau gal 2004-ais, jei neklystu, nuo tada šita muzika manyje
subrendo, nusistovėjo idėja ir garsas. Žinau kas tai yra ir kaip tai
turi būti.
Vidinė Ramybė atsirado kai susidomėjau Power electronics. Norėjosi pagrot kažką labiau aršaus, neapdirbto/grubaus, pikto, o svarbiausia - gyvai. Kažką arčiau harsh noise ar panašiai. Galvojau tai daryti po SO vardu, bet pajaučiau, kad visai nebetinka koncepcija, ne apie tai ir ne taip čia viskas. Tada sugalvojau VR ir dabar labai tuo džiaugiuosi, nes nepaisant , kaip minėjai, daugybės projektų, šiuo metu VR ir SO yra mano pagrindiniai apie kuriuos viskas ir sukasi.
Vidinė Ramybė atsirado kai susidomėjau Power electronics. Norėjosi pagrot kažką labiau aršaus, neapdirbto/grubaus, pikto, o svarbiausia - gyvai. Kažką arčiau harsh noise ar panašiai. Galvojau tai daryti po SO vardu, bet pajaučiau, kad visai nebetinka koncepcija, ne apie tai ir ne taip čia viskas. Tada sugalvojau VR ir dabar labai tuo džiaugiuosi, nes nepaisant , kaip minėjai, daugybės projektų, šiuo metu VR ir SO yra mano pagrindiniai apie kuriuos viskas ir sukasi.
Kodėl pasirinkai lyg ir priešišką, destruktyvią formą vidinės ramybės sąvokai išreikšti? Ar tiesiog tau vidinė ramybė neįmanoma be triukšmo iškrovos?
Ir taip ir
anaip pasakęs nesuklysi. Man tai gražus pavadinimas, vidaus ramybė man
vienas iš laimės ir gyvenimo kokybės rodiklių. Mano asmeniniam gyvenime
triukšmas visada vaidina gana esminį vaidmenį, tad be jo ir ramybės
neįsivaizduoju. Taip pat žinoma tinka pasakyti, kad toks pavadinimas ir
vardan kontrasto: po siautulio ateina ramybė ir atvirkščiai - ramybė
būna prieš audrą. Audra – romantikų terpė, dėl to ir aš joje jaučiuosi
geriausiai. Jūra, pavyzdžiui, irgi gali būti didelė, audringa ir baugi,
tačiau žiūrint į ją taip ramu.
Tai gražus, lietuviškas pavadinimas ir visai nemanau, kad pikto noizo grupė butinai turi vadintis Kruvina išdraskyta šikna ar kaip nors panašiai. Alia šiaip tai irgi neblogas pavadinimas!
Ar VxRx yra power electronics projektas? Kas tau p.e. yra asmeniškai?
Taip, bet tik iš dalies.
Kai kurie įrašai yra ne kas kitas kaip PE, bet koncerte gal norėsiu
daryti visai kitaip, be to nesijaučiu šito žanro specialistas ir
neaiškinsiu, kad gerai moku jį grot. VR
tam ir sugalvojau, kad galėčiau daugiau draskytis ir eksperimentuot.
Apsibrėžti rėmuose man nepatiktu, nes PE - susiformavęs žanras ir vieni
ar kiti dalykai, kuriuos noriu daryti su VR
ten nebeliptu. Man visa tai yra tiesiog noizas, PE - tik vienas iš po
tuo noizo lietsargiu telpančių subžanrų. Tikrai nesiginčyju jei kas
sako, kad VR yra power
electronics, tačiau tuo nenoriu “baigti” šitos “grupės”. Galu gale gal
dar per jaunas čia projektėlis, kad tvirtai žinočiau ko noriu, tad bus
matyt su laiku.
Man asmeniškai PE yra
tik vienas iš daugybės patinkančių muzikinių(?) žanrų. Man labai
patinka visa scena, garsas ir kas ten vyksta, bet man lygiai taip pat
patinka ir grindcore ar black metal, taigi nesu maniakas. Visko po
biški.
Taip
pat man šiek tiek juokinga, kai žmogus sako, kad mėgsta PE, bet nemėgsta
noizo. Čia kaip mylėti hip hopą, bet privengti repo, ar kažkas
panašaus?
Savo tekstais propaguoji neapykantą? Kokias temas dar gvildeni?
Gal daugiau konstatuoju. Neapykantos ir taip yra per daug ir visas tas piktas noise – tik veidrodis.
Noise
- gera terpė pasakyti kažką iš tamsiausių užkaborių ar kažkur iš dar
toliau (kur nepatogu sakyt hehe). Čia nėra jokių ribų, tas man labai
patinka, tad leidžiu tom gyvatėm ir bujot, kiek jom lenda. VR
tekstuose yra daug cinizmo, paniekos, politinės, bei socialinės
kritikos. Ji nėra struktūrizuota ar paruošta viešam vartojimui, kaip
visiem suprantamų teiginių puokštė. Tai – asmeniniai išgyvenimai,
asmeninis santykis, aidai, šukės ir vizijos. Galima laisvai išplūsti
debilą, kurio nekenti, religiją, kuri tau neduoda ramybės ar, bet kokį
kitą absurdą su kuriuo susiduri kasdienybėje. Dar tekstuose yra daug
visokių asmeninių metaforų, blogų sapnų ir otchodų išvėmimo, filmų
įtakotų fantazijų ir šiaip nemalonių nugirstų istorijų.
Kartais
būna parašau ką nors negražaus ir pačiam nemalonu pasidaro paskaičius.
Tai – geras, įtaigus tekstas, kurio visa prasmė jo negražume. Tačiau
daugelis jų tikrai labai nuoširdūs, kažkas ką pagaliau išrėkus
apsiramini ir jauties daug geriau.
Į exp/noise sceną atėjai iš daugiau/mažiau metalo muzikos, taip? Kaip manai, kodėl vyrauja tokia tendencija ir ar galėtum rasti būdingus ypatumus tokių žmonių kūryboje. O gal tai kuryba nešanti destrukciją?
Jo, visą
gyvenimą klausau metalo ir įvairaus roko. Save radau tiek metalo scenoje
tiek hardcore/punk, save randu ir noize. Metalas man ne mažiau patinka
ir šiandien, kasdien jo klausau ir man jis visiškai nesikerta su noizu.
Faktas, kad didžioji dalis noizerių yra vienaip ar kitaip su metalu
susiję. Visa tai – ekstremali muzika, tad natūralus į ekstremalią muziką
linkusių žmonių polinkis - ją tyrinėti. Kai ilgai murkdaisi vienam
žanre, imi pastebėti monotoniją, jausti nuobodulį, tada ir atsigręži į
kažką giminingo, tačiau tuo pat metu - tokio šviežio. Daugeliui taip ir
nutinka, kad visokie grindkorai ir death/black metalai išauga į noise.
Tai toli gražu nereiškia, kad senas nebegrįžtamai užkapstoma. Manau tai
tiesiog platesni, bangomis užeinantys ir praeinantys ekstrymo vandenys. O
gal man taip tik atrodo, nes dauguma tokių atvejų yra iš mano aplinkos?
Nežinau, bet kažkaip jaučiu, kad metalistui lengviau suprasti power
electronics, nei kokiam “piktam” šranzeriui. Nors gi sakysit elektronika
turėtų giminiuotis su elektronika, tačiau čia svarbiau tampa pati garso
dvasia.
Dėl
destruktyvaus ekstremalios muzikos poveikio jau daug prišnekėta, tai
nuolat nesibaigianti ir plėtotina diskusija. Taip, visa šita muzika
skatina destrukciją, tačiau ne ką daugiau nei ją skatina bet kas kitas.
Viskas yra nesibaigiantis kitimas, virsmas, griuvimas ir kurimas, todėl
parintis kas kam labiau kenkia tikrai nėra prasminga. Geriau daryti tai
kas tau patinka, švesti šitą buvimą ir būt laimingam. Jei daugeliui
noise ir metalo žmonių tenai patinka būtent destrukcijos faktorius –
tebunie. Aš visgi vadinčiau tai siautuliu, o ne naikinimu.
Dar viena sena tiesa – didžioji dalis ekstremalia muzika besidominčių žmonių, - geri, ramus ir nuoširdūs, nuostabiausi žmonės.
Kaip tavo pasaulėžiūrą, kurybą įtakojo filosofijos studijos?
Na, bakalauro
studijose ne taip ir giliai tenai panėriau, kaip galima būtų nert ilgai
ir nuoširdžiai studijuojant, kaip kai kurie mano draugai. Labai patiko
užkabinti ontologiją ir fenomenologiją. Egzistencializmas irgi aišku
idomu mūsų laikų žmogui. Visa tai paveikė mastymo būdą, kai kurios
idėjos įstrigo žymiau, kas gal šiek tiek matyti ir iš VR
kūrybos, kai rėkauju ten apie niekį ir panašiai. Tačiau baigęs mokslus
nebeteikiu jiem didelės reikšmės. Man tai buvo tik etapas. Esu jam
dėkingas už galimybę išmokti matyti dalykus kitaip. Dabar veikiau
pagarbiai klausau filosofiją nuoširdžiai bestudijuojančio žmogaus šnekų,
nei kišuosi į jas.
Nors aišku prie litro galiu papezėt nesamonių jeigu labai niežti.
Neseniai išleista split kasetė su Nuodais žymiam Turgid Animal leible, dabar ruošiamas splitas su mėgiamu HNW meistru Vomir. Kas toliau? VxRx irgi krypsta link HNW?
Gal šiek tiek ir krypsta, bet ne daugiau nei jau nukrypo. Kai pirmą kart išgirdau HNW (tai ir buvo VOMIR)
- mano (ne)muzikinio pasaulio supratimas dar kart apvirto. Tada ypač
mane sudomino ta pati jau aukščiau minėta filosofinė pusė. Apie HNW nemažai dabar būna šnekama, tad gal šioje vietoje neišsiplėsiu, nors pasakyt turėčiau ką.
Turiu padaręs kurinį Dangoraižis (http://vidineramybe.bandcamp.com/album/dangorai-is), tai yra pusė valandos HNW, esu
juo labai patenkintas. Juokinga, kad toks iš pažiūros paprastas
kurinys, gaminant suėdė tiek laiko. Atrodo “bet kas čia taip gali”,
tačiau kol radau tą sau patinkantį auksinį garsą, teko nemažai
pasinervuoti.
Jei
apskritai tai man patinka meditacija, kuri tampa galima “sienoje”, man
patinka tas absoliučios NEmuzikos faktas. Kaip ir visam mene ateina
taškas kai persprogus evoliucija grįžta į pradinį tašką, visišką
primityvą. Harsh noise wall išrengia noise iki plikų griaučių, tai yra
visiškai tyra ir neabejotina. Kaip sako pats VOMIR – HNW tai yra tyla. Na, o tyla juk yra ramybė.
Toliau? Dabar idomiau koncentruotis į gyvus pasirodymus, tikiuosi jų bus daug ir smagių, taip pat po biški nuolat kažką įrašinėju. Turbūt vėl bus tokių vokalinių “tau-į-snukį” gabalų, kuriuos gal išleis leiblas RONF kokiu nors pavidalu. Norėčiau dar kokio splito, bet žiūrėsma, kolkas pezalų lygyje šitie planai…
Toliau? Dabar idomiau koncentruotis į gyvus pasirodymus, tikiuosi jų bus daug ir smagių, taip pat po biški nuolat kažką įrašinėju. Turbūt vėl bus tokių vokalinių “tau-į-snukį” gabalų, kuriuos gal išleis leiblas RONF kokiu nors pavidalu. Norėčiau dar kokio splito, bet žiūrėsma, kolkas pezalų lygyje šitie planai…
Norėčiau padaryti splitą su Bruzgynais!
Kas tau svarbu gyvuose pasirodymuose? Ont grind‘ų festivalio metu matėme konfilktinę
situaciją tavo pasirodymo metu, o ir anksčiau nestokojai ekstremalios
ekspresijos. Į ką kreipi daugiausia dėmesio ir kada manai jog tavo
pasirodymas yra vykęs?
Svarbu, kad nuo scenos jaustusi jėga. Nekenčiu žiūrėti į akiniuotą žmogelį palinkusi prie apple
laptopo, ir, kaip Šūdas sakė, dar neduok dieve – pasistačiusį stalinę
lempą. Tokį koncertą ir namie kasdieną galima pasidaryti. Smagu kai
matosi entuziazmas, įsijautimas, kai trykšta energija – yra įtaigu. Ta
įtaiga turi būti tiek garsinė, tiek vaizdinė, taigi, kad ir kokiam
disharmoningam pasirodyme turi būti harmonija. Jei atlikėjas tvirtai
tiki tuo ką daro – tas jaučiasi, net jei kažkas jam ir nepavyksta, kaip
nutinka eksperimentinėj muzikoj. (Juk tai – eksperimentas, tad normalu
jei jis kartais nepavyks.) Jei yra apčiuopiama dvasia – bet kokiu atveju
bus daugiau mažiau gerai. Ta dvasia, tikėjimas tuo, ką darai man ir yra
svarbu. Dar nemėgstu prikolo dėl prikolo. Net ir juokingam shitcore
turi būti nuoširdaus pykčio/cinizmo.
Power electronics – savaime yra konfliktinė
situacija, tad nematau ekstremalioje ekspresijoje nieko nuostabaus. Jei
kur jai ir vieta tai būtent šitoj muzikoj. Manau, kad pasirodymas vykęs
jei pats po jo jaučiuosi gerai. Pagirimas aišku visad glosto širdį ypač
žmonių, kurių nuomonė man svarbi, - artimų draugų ar seniau noizo
besiklausančiųjų, tačiau kokio nors debilo pasipiktinimas arba
įsižeidimas irgi yra didis komplimentas. Mėgstu pajuokaut, kad jei po
konco neliko nė vieno įsižeidusio, užsišikusio ar bent susigadinusio
nuotaiką – koncertas buvo prastas.
Kaip manai, kaip tavo kūrybą įtakos neseniai įvykusi santuoka ir įgytas senas metalinis laistytuvas?
Santuoka man yra tvirtumo, žinojimo
ko nori žingsnis, tad gal ir su kuryba taip: žinau ką noriu daryt, tą
daryt ir ketinu. Na, o laistytuvas savo ruožtu bus instrumentas
penktadienio koncertui. Su salyga noise galima groti bet kuo, pabandysiu
groti laistytuvu. Jei pavyks, - bus smagu, jei bus šūdas, tai bent jau
perskelsiu juo kam nors galvą.
Koks tavo požiūris į esamą LT noise/exp./ambient sceną? Kokie pliusai,
trūkumai?
Man labai
patinka mūsų scena. Ji mažytė, bet jauki ir kokybiška. Kiek teko matyt
koncertų užsienyje, pas mus jie tikrai geresni. “Supuvusios skylės”,
“pabrikai”, išties ekstremalūs šou ir t.t. Gal ir mažai aš matęs
užsienio atlikėjų, kad galėčiau smarkiai lygint, bet kiek mačiau, manau,
kad mum pavydėtu ne viena šalis.
Gaila,
kad viską daro siauras ratas žmonių, tad ir idėjų įvairesnių, sprendimų
originalių gal rečiau prieiname. Kita vertus, geriau kai keli žmonės
daro gerai, nei šimtas idiotų, kurie daro šūdą. Lietuvoj mačiau ir
girdėjau geriausius noizus savo gyvenime, to man gana. Galima aišku
bumbėt, kad mažai renginių ar kažką, bet viskas čia atsiremia į tą patį
scenos dydį. Manau, kad kam idomu – tų renginių suras užtektinai, o
niekas netrukdo ir pačiam kažką paorganizuot. Svarbiausia, kad viskas
nuoširdu.
Privalau paminėti Levą, Troną, Mykolą, Grabažį, Skolį, Edgarą (Stellardrone), tą bičą iš Girnų Giesmės
(kuo jis vardu?) ir tave Arma, kaip didžiūlę įtaką man darančius
Lietuvos noise/exp muzikantus, prieš kuriuos, su visais jų projektais,
skrybėlę nukelti turėtų kiekvienas. Pridurdamas pasakysiu, kad Budrūs – Devyniems rytams auštant, turbūt geriausias mano gyvenime girdėtas dark ambient/drone albumas. Tikras liūdesio šedevras.
Papasakok apie Seagull Overseas. Kokia projekto koncepcija, bruožai? Atrodo, kad tik šiame projekte kuri harmoningą muziką?
Seagull
Overseas tai liūdnas ir ilgesingas, literatūrinis dark ambient siaubo
pasakojimas. Jis yra pakankamai konkretus, kad galėtum jį sekti kaip
istoriją, tačiau pakankamai abstraktus, kad tą istoriją galėtum
pritaikyti savo išgyvenimams. Tas ypač gerai jausis naujam albume.
Pradžioje eina nerimas, vėliau tamsa ir siaubas, tuomet pati pragaro
bedugnė ir galiausiai išvados, ramybė. Pabaiga laukia rami, tačiau
liūdna, veikiausiai nelaiminga arba laiminga tik ribotam laikui.
Nežinau ar ta muzika labai jau harmoninga. Yra ten tų trip hopinių gabalų, bet tai daugiau duoklė jau minėtai Silent Hill žaidimų sagai. Iš pat pagrindų, SO
visgi yra noise projektas, nors ir švelniau klausomas. Kaip jau sakiau,
man po noise apibūdinimu telpa daug požanrių, tad taip pat ir dark
ambient, drone etc. Nors SO turi gražių gabalų, vis dėl to tai baugus ir tamsus užesių ir gaudesių tripas.
Harmoningos muzikos esu padaręs (ar prisidėjęs prie jos darymo) ne tik Seagull’e, bet ir keliuose kituose projektukuose..
S.O. skambesys varijuoja nuo dark ambiento iki svajingo down tempo. Taip bus ir toliau? Kokia vizija?
Dabar yra įrašytas naujas albumas “Last train home”, kuris turėtų išeiti šį rudenį kasetės formatu. Jis bus tokio pat stiliaus, kaip ir praeiti SO
darbai, tik, vėlgi, mano akimis kiek brandesnis. Manau, kad kažkas
panašaus tikrai bus ir toliau, ypač su įrašais, tačiau netolimoje
ateityje labiau norėčiau orientuotis į live pasirodymus ir labiau
liūdną, monotonišką, beviltišką drone.
Šią minutę galvon šauna saulėlydžio raudonai nutapytas didmiesčio dangus.
Pridurk kąnors pabaigai... save ar kažką ; )
Nesijaučiu šįvakar artimas pabaigoms, tad paliksiu atvirą klausimą.
Ačiū.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.