Pogo baras, gegužės 14d.
tekstas: Broken_sky ir Arma
foto: Laura
foto: Laura
Z'EV
– genialumas paprastume. Jo instrumentai telpa į vieną nelabai didelį
krepšį, vežamą vežimėliu ant ratukų: būgnas, visokio dydžio barškučiai,
skardinės lėkštės ir padėklai, išpjaustinėta geležinė dėžė. Z'EV nelabai
kalbus, bet to ir nereikia, nes viską pasako jo muzika. GyS, užtikto
koncerte, teigimu: „Vizualiniuose menuose galima kurti pagal kažkokią
koncepciją, o muzika – tai saviterapija.“ Tiktai tos terapijos būnant
vienumoje neužtenka ir tai yra labiau ne egocentriškas noras pasirodyti,
bet klausytojų reikalavimas gydyti ir juos.
„Pogo“
koncertų patalpa didžiulė („Verpsto“ fabrikui priklausiusi patalpa),
bet šiek tiek klaustrofobiška. Bent jau aš taip jaučiausi. Kol Z'EV
ruošėsi koncertui, galėjau išmatuoti žingsniais ir apžiūrėti patalpą.
Tuo metu ji padarė tikrai gerą įspūdį, bet koncerto metu joje pasidarė
siaubingai šalta. Visgi fizinis diskomfortas netrukdė įsijausti į
pasirodymą.
Koncertas vėlavo maždaug valandą. Tą laiką Z'EV praleido kaupdamasis, rūkydamas. Tik apie 22val susirinko
tie dvylika klausytojų, kurie Z'EV žodžiais tariant buvo: „Small but
nice public“. Kiekvienam instrumentui ar instrumentų grupei Z'EV skyrė
po maždaug 15 minučių. Pasirodymas truko 55 minutes + bisas. Z'EV prieš
pasirodymą pasistatė laikmatį, kad patekęs į transą negrotų per ilgai,
kaip pastebėjo apšvietėjas (beje, apšvietimas buvo neblogas, sudarytas
iš pagrindinių spalvų: mėlynos, geltonos ir raudonos).
Iš
pradžių Z'EV grojo didžiuoju būgnu, vėliau dėže, tuomet perėjo prie
lėkščių ir padėklų ir vėl grįžo prie didžiojo būgno. Ypač patiko
skirtingo dydžio barškučiai, kuriuos Z'EV karts nuo karto palaižydavo ir
braukydavo per didįjį būgną. Mažiausias barškutis (grojo mažėjimo
tvarka – nuo kumščio iki ledinuko didumo) ypač patiko. Su juo braukiant
per būgną Z'EV išgavo aukščiausią garsą. Skambėjo kaip tikras
industrialas ir be jokių fancy šmancy aparatų. Visas garsas buvo
akustinis ir tikrai nepasigedau įgarsinimo bei su tuo susijusių
nesklandumų. Garso buvo pakankamai, kad išėjus iš koncerto dar ilgai
gaustų ir zyztų ausyse. Po tokių industrinių garsų Z'EV dar pagrojo
dviem marimbomis ir būgnu. Galvojau apkursiu, bet tuo pačiu ritmas vežė
ir priminė šamaniškus ritmus. Be to, Z'EV grojant skirtingais
instrumentais vis pavykdavo išgirsti rezonuojančius garsus, priminusius
akordeoną ar net simfoninį orkestrą.
Visą
laiką negalėjau atsikratyti jausmo, kad šis pasirodymas – tai įvairių
kultūrų folkloras. Nors Z'EV ne tokio stiliaus muzikantas, bet jeigu
bandyčiau jį įsprausti į eksperimental rėmus (kas yra nelabai logiška),
tuomet negalima būtų sakyti, kad jis grojo tai, ką girdėjau. Bet lyginu
su tuo, ką pažįstu. Ir dar vienas pastebėjimas – kai grojo padėklais,
skleidusiais neįtikėtinai plačius ir tuo pačiu duslius garsus, priminė
Jason Webley ir jau laukiau kaip kur nors iš už didžiojo būgno išlįs
velnias ir Z'eEV tars prikimusiu, prarūkytu balsu: „Devil, where you‘ve
been so long?“
Pasibaigus
koncertui publika pareikalavo daugiau ir Z'EV sutiko pagroti dar vieną
gabaliuką su keistąja geležine išpjaustinėta dėže, braukydamas ir
barškindamas per ją ir į ją geležiniais strypais ir taip keldamas didelį
triukšmą lyg barškintum su strypu per metalinę dėžę ;] Publika, visą
koncertą stovėjusi ar sėdėjusi atokiau, biso metu susirinko prie pat
scenos ir kai kurie net susilenkę žiūrėjo į meistrišką Z'EV grojimą. Po
koncerto Z'EV mielai pasirašė ant bet kokio popiergalio, kokį pakišo
fanai.
Lyginant
su prieš tai vykusiu koncertu Vilniuje, Energetikos ir technikos
muziejuje, čia, Šiauliuose buvo juntama labiau pogrindinė atmosfera, ir
perkusija skambėjo ne taip raiškiai, bet dėka puikaus apšvietimo,
vaizdinis įspūdis buvo žymiai ryškesnis. Visumoje Z‘EV pasirodymas buvo
įspūdingas ir paveikus. Po koncertų Z‘EV užsiminė apie kitų metų planus,
su nauja audiovizualine programa ir apie galimybę sugrįžti į Lietuvą.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.